9 Mayıs 2015 Cumartesi

Elveda Dostum



Biliyorum burası biraz ölüm ilan panosuna döndü fakat bu giden değerli insanların arkasından da iki kelam etmezsek olmaz..

Bugün onlarca yerde okudunuz Zeki Alasya'nın vefatını. Üzüldünüz. Sıkça Zeki-Metin film kareleri gördünüz, Devekuşu Kabare fotoğrafları ve benzer şeyler. Bunları zaten biliyorsunuz. Benim burda bahsedeceğim şey ise Zeki Alasya'nın yönetmen koltuğunda yer aldığı perde arkasında kalmış müthiş eseri Elveda Dostum..



1982 yılında çekilen filmin başrollerinde Kadir İnanır, Ahu Tuğba ve Haluk Kurdoğlu'na yer vermiş Zeki Alasya. Filmin can alıcı müzikleri, hikayeye sürekli güzel bir biçimde adapte edilmiş şiirler ve aşk/tutku kavramlarının ince anlatımı ile Zeki Alasya kamera önündeki tartışmasız  başarısını kamera arkasında da mükemmel sergilemiş. Böyle dokunaklı  filmleri yapmak büyük yetenek ister. Gerçekten yeşilçamın başyapıtları arasında olması gerekirken hakettiği değeri görmemiş ve çoğumuzun varlığından bile bir haber olduğu bir film. Özellikle yeşilçam tutkunları muhakkak izlesin. Filmi ayrı bir yazıda yine konuşuruz.



Geride bıraktığı onlarca eser için bugün sayısız teşekkür ve güzel dilek almıştır Zeki Alasya, iyi ki hayatımızda yer aldın ve bu filmi de yaptın Elveda Dostum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder